söndag 28 februari 2010

v.8


Började måndagen med att bygga upp mitt samhälle. Byggde det runt orden "kultur" och "historia". Dock hade det fullständigt rasat ihop ett dygn senare så det var bara att ta nya tag. På måndagseftermiddagen såg vi en film som jag sedan tänkt på resten av veckan. Det var bitvis en tung film men den hade sina ljusglimtar. Filmen följde många människors levnadsöden med ögonblickshändelser. I samband med filmen fick vi i klassen frågan om människan är obotligt ensam? Jag har funderat mycket på detta och inser att vi nog är det. Frågan är om människor runt omkring mig verkligen till fullo förstår mig? Är det inte så att jag som människa egentligen bara kan bli tolkad av min omgivning. Förhoppningsvis blir vi duktigare på att tolka varandra ju mer vi lär känna varandra. Det var en viktig frågeställning tyckte jag. Veckan avslutades med att vi i mindre grupper skapade en röd tråd mellan våra samhällen för att detta sedan skall mynna ut i någon form av redovisning. Det vi i gruppen kom fram till att vi ville förmedla tror jag kan bli tänkvärt. Jag tror att det kommer bli en bra och intressant redovisning nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar