måndag 15 mars 2010

v.10

Nu har vi jobbat på i gruppen ett tag med vår redovisning. Att lägga ihop det första pusslet om vad vi ville göra gick förvånandsvärt enkelt. Det märks att alla i gruppen är väldigt lyhörda för varandra. Det blev en lång ide som sedan kortades och blev mer kärnfull. Jag tror att det kommer bli en stark redovisning. Hoppas att det kan bli en positiv tankeställare för alla som ser den. Vi har verkligen jobbat för att publiken skall känna sig delaktig vilket jag tror att den kommer att göra.
Att få lov att jobba kreativt varje dag känns också riktigt nyttigt. Det är lätt att bli en bokmal när man studerar. Den dagen jag tar min examen önskar jag att jag fortfarande komer ihåg hur man arbetar kreativt. Jag tror att barn utvecklas som mest när de får lära sig genom att använda sin fantasi och leka fram kunskaperna. Det är ju precis vad vi i gestaltningsgruppen gör varje dag! Leif Strandberg skriver att "Kreativitet verkar vara något som fort växer i miljöer som tillåter och förväntar sig kreativitet". Den miljön vill jag skapa för mina framtida förskolebarn. Varje gestaltning jag får grnomgå under min utbildning känns givande för att det målet.
Det skall bli kul att se hur den sista veckans finslipning formar vår gestaltning. Stämningen i gruppen blir allt mer avslappnad ju mer vi lär känna varandra. Det är riktigt skönt att ibland få "flamsa" sig igeom en dag. Det ger energi och lust till att skapa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar