måndag 15 mars 2010

v.11

Har idag haft mitt Sokratiska samtal tillsamans med T. Måste erkänna att jag faktiskt har varit lite nervös inför detta. Jag vet inte riktigt varför men kanske undrar man om man har förstått det hela rätt. Efter att ha hållit samtalet idag känns det som 25-öringen nog har trillat ner på rätt ställe. Det jag tyckte var mest intressant med resultatet av samtalet var att få höra hur de andra i gruppen tänkte runt den bild som jag och T valt. Det var nästan som att få svar på de funderingar man själv haft runt bilden. Jag funderar på om jag skulle testa denna form av samtal på min nästa VFU. Med lite planering och med genomtänkt material tror jag att man kan få en riktigt givande diskussion med ganska små barn.
Under dagen har vi också fortsatt med vår gestaltning. Gruppen var för första gången på en hel vecka näst intill fulltalig. Hoppas att inga mer sjukdomar slår till nu. Det var skönt att kunna öva med de flesta på plats. Gestaltningen börjar nog att bli klar i sin helhet nu. Det märks att det snart är dags att sätta ner fötterna och låta den bli färdig. Ser fram emot fredag och att få genomföra ett färdigt resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar